02.01. Missie van de school

De missie van de school is de basis voor de strategische koers van het Ulenhofcollege:

Identiteit
Het Ulenhofcollege is een brede scholengemeenschap waar onderwijs en vorming plaats vinden vanuit de christelijke waarden. Kenmerkend voor de school zijn naast de bezinningsmomenten, respect voor elkaar, eerlijkheid en openheid, vertrouwen en dienstbaarheid.

Kwaliteit
Het Ulenhofcollege kent gevarieerde leersituaties en biedt kennis, vaardigheden en attitudevorming op hoogstaand niveau aan. Dit resulteert in de ontwikkeling van de persoonlijke én gemeenschappelijke kwaliteiten. Iedere leerling volgt in dit proces het onderwijsniveau dat in overeenstemming is met de eigen mogelijkheden en waarbij maximaal gestreefd wordt om het Ulenhofcollege te verlaten met een startkwalificatie voor een vervolgopleiding.

Samen
Op het Ulenhofcollege doet iedereen mee. We voelen en nemen onze verantwoordelijkheid voor elkaar. Vanuit vertrouwen in elkaars kracht, mogelijkheden en kwaliteiten draagt iedereen, leerlingen, ouder(s)/verzorger(s), personeel en vrijwilligers, bij aan persoonlijke en gemeenschappelijke doelen en ambities. Op het Ulenhofcollege is iedereen een teamspeler.

Grensverleggend en maatschappelijk betrokken
Samen zoeken we naar mogelijkheden om grenzen te verleggen. Dit betekent dat we onze eigen horizon verbreden. Tegelijkertijd werken we aan regionale, nationale en internationale maatschappelijke verbanden: we zijn wereldburger. Op zijn Achterhoeks noemen we dat “grenzeloos noaberschap”.

Sfeer en zorg
Vanuit deze missie bieden wij een leef- en werkklimaat waarin iedereen zich veilig voelt, verantwoordelijkheid draagt en persoonlijke kwaliteiten kan ontwikkelen. Er is oog en oor voor iedereen. Iedereen telt mee!