Internationalisering mavo

De werkweek voor de leerlingen in mavo 3 speelt zich af in Groot-Brittannië. In schooljaar 2019-2020 wordt van maandag 16 tot en met donderdag 19 maart een vol programma in de Engelse hoofdstad afgewerkt. De leerlingen verblijven in Engelse gastgezinnen, dus dat betekent o.a. witte bonen in tomatensaus bij het ontbijt, 's avonds rugby en cricket op de televisie en plassen op de 'loo'.

In de stad wordt natuurlijk een bezoek gebracht aan toeristische hoogtepunten als de Big Ben, Buckingham Palace, Harrods, de Tower, Tower Bridge en Arsenal Stadium maar ter voorbereiding op het sectorwerkstuk, wordt ook informatie verzameld in enkele van de mooie en vooraanstaande musea die Londen rijk is, zoals het British Museum, het Science Museum, het Victoria and Albert Museum en het Natural History Museum.

OOK MAVO 3 GING OVER DE GRENS…..LONDEN 2019!

In de week van 1 april 2019 vlogen ook 82 leerlingen uit mavo 3 uit en in dit geval waren er Ulenhoffers te zien in het Britse Londen. De uiterst voorspoedig verlopen heenreis, ging via Calais door de Kanaaltunnel, waar al snel het pittoreske en sfeervolle Canterbury werd aangedaan. Tegen de avond werd Harrow, een keurige buitenwijk van Londen bereikt en werden alle kinderen opgehaald door hun gastouder(s).

Op dag twee werd in Londen onder meer een bezoek gebracht aan het prachtige National History Museum (bekend om het grote dinosaurusskelet dat de entree siert), het Science museum en na een stevige wandeling langs diverse bezienswaardigheden kon worden uitgerust tijdens de rondvaarttocht over de Thames. De korte, maar pittige klim naar Greenwich werd beloond met een fenomenaal uitzicht over de stad.

Dag drie begon met een bezoek aan het British Museum, waarbij alleen al het prachtige dak het bezoek meer dan waard maakt. Na een korte wandeling kon bijna twee uur worden geshopt in Covent Garden, om vervolgens een bezoek te brengen aan het Emirates Stadium van The Gunners, oftewel Arsenal. Zelf de niet-voetballiefhebbers keken hun ogen uit en in de enorme Arsenal-shop aan het einde van de tour werd door heel veel leerlingen een klein (of soms groot!) aandenken gekocht voor thuis. Het certificaat ten bewijze dat je de stadiumtour had gevolgd, werd door velen gekoesterd.

De terugreis van donderdag was vooral in de ochtend nog even spannend, omdat het er even de schijn van had dat dit keer letterlijk de boot werd gemist, maar gelukkig ging alles nog goed en konden de massaal toegestroomde ouders om exact op het voorspelde tijdstip hun kroost weer omarmen!

Contactpersoon
E. Kamp